Städa ut gamla saker

Jag var på veckoslutet och sålde kläder på en loppis. Det är den skönaste känslan att komma hem därifrån, utan en massa onödiga kläder som har skräpat ner mitt liv i flera år. Jag fick en sån kick av det att jag kommer att boka bord igen för att sälja bort mera kläder. Jag har köpt så mycket onödigt i mitt liv, och det bara spökar i mitt liv om jag inte blir av med det. Det lustigaste är att jag inte ens fick någon lust att köpa nya kläder. Jag har såna kläder som jag för tillfället är nöjd med, och kommer att shoppa först när jag verkligen behöver något. Jag läste en artikel om hur man kan göra när man behöver få ordning på livet, och jag har försökt göra det: Jag har städat min lägenhet, kastat bort massor av onödiga saker, sålt massor av gamla kläder, förtjänat pengar som jag satt bort på mitt sparkonto.. Det känns som att jag börjar få ordning på tillvaron här. Märkligt nog känns det som att jag har insett att saker är inte allt, kläder som jag trott att jag aldrig har kunnat kasta bort har jag helt kallt sålt och inte saknat en sekund. Det stämmer nog som min mamma har sagt; ett kaotiskt hem återspeglar ett kaotiskt liv. Klädhögar, damm högar, smuts som blivit på golvet för att man har inte orkat städa på länge... Har man ett rent och städigt hem har man också större chanser att få ordning på sitt liv.
Någonstans måste man börja.
Jag kan själv påverka hur jag mår, och i vilka banor mina tankar rör sig. Jag tänker ta en ny start denhär hösten och göra saker som jag vill, för att jag vill det. Jag vill försöka få ordning på mitt liv som jag känner att av någon orsak fallit i små smutsiga bitar. Tar inte jag mig själv i kragen gör ingen annan det heller.
Platsen där jag trivs bäst. Hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0