Tisdag

Jag gick och sova ganska sent igår, talade med några personer och sedan så talade jag med Tito och när hon är i Australien så hade hon just vaknat när klockan var halv 2 här och jag var påväg o sova, men roligt var det att höra hur hon har det :)
Idag har jag hunnit laga färdigt en skoluppgift, och så märkte jag att min favorit-dödsdömdafånge Thomas Whitaker har uppdaterat sin blogg med ett väldigt bra (och mega-långt) inlägg. Läs det här http://minutesbeforesix.blogspot.com/
Han har bland annat kommenterat texten i New Yorker om Cameron Willingham som troligen avrättades oskyldig, och här är ett citat från Thomas Whitakers blogg om detta:
"When a story actually does get printed about what goes on back here, it is always dismissed by the Texan public as “liberal garbage.” Why? I don’t know exactly. Some issues, like, say, the execution of an innocent Christian man, should surpass political considerations, though they never seem to. More often, the statements which do make the news are almost always from the Governor or some judge or prosecutor, and these statements are almost universally both tendentious and specious. I believe that their fervid support for capital punishment has many aspects, but one of them is most certainly a defense mechanism to the horror of what they have done. It’s political CYA. But I could be wrong. Maybe they are all just assholes."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0