Problem

Jag har idag på morgonen kommit på, att det största problemet med Helsingfors kollektiv trafik är illaluktande personer.. Har någon annan än jag reagerat på hur mycket illaluktande människor det finns? Det är liksom helt otroligt. Och ännu värre är att alla dom hän människorna skall tränga sig in i samma buss/spärvagn/metrovagn. Jag vet inte hur många gånger jag har måsta stiga av ett par hållplatser för tidigt bara för att det bara inte går att vara kvar i bussen eller spårvagnen mera.
Och nu menar jag då inte någon svettig kille som kommer från punttis, det är helt okej, men liksom såna människor somluktar så otroligt illa och deras kläder ännu värre.
Och har någon annan än jag reagerat på hur många personer det finns somluktar hönsfrikassé? Alltsåde finns överallt! Här idag kom herr hönsfrikassé och sätta sig brevid mig och sedan kom tant svartvinbärsgelé in i bussen och så plötsligt sitter man där med en hel maträtt av illaluktande människor i bussen. Påriktigt.
Vi har talat med en kompis att det är bland det lättaste i världen att INTE lukta illa. Det är liksom bara att gå i duschen och att tvätta sina kläder. Alla behöver inte dofta gott, det funkkar helt bra med att inte dofta någonting, Men man behöver inte gå omkring och lukta illa. Det är i alla fall min åsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0