Om jag skulle vara president...

Jag blev inspirerad då Britney Spears för några dagar sedan (iförd bikini) presenterade 10 saker hon skulle ändra på om hon skulle vara USAs president. Nu tänkte jag göra samma sak, alltså presentera några saker jag skulle ändra på om jag skulle vara Finlands president.

1. Jag skulle sänka priset på Kinder Bueno. Kinder Bueno är världens godaste grej, men påriktigt 85 cent? (Jag har för övrigt under mitt ativa konsumerande av Kinder Bueno lagt märke till att priset på denna skiljer sig stort då man jämför olika butiker. Det billigaste priset jag har sett var i någon S-Market, då var den 55 cent. I den butiken som ligger närmast där jag bor kostar den 85 cent.)

2. Jag skulle höja lönerna för typ sjukskötare och brandmän, för dom gör ju påriktigt ett livsviktigt jobb för ganska lite pengar...(Dessutom skulle jag överväga att höja lönen för mej själv så att jag skulle kunna resa lite mera...)

3. Jag skulle införa obligatorisk tandvård för snygga killar som snusar. Jag har ingenting emot att människor snusar, men vem vill egentligen pussas med en kille som just har haft fem kilo memma uppkört under läppen? Inte jag ialla fall :)

4. Jag skulle införa Formula 1 som ett obligatoriskt ämne i skolorna, kanske även som ett ämne i studentskrivningarna. Jag anser att sporten är en så stor del av Finlands marknadsföring utomlands, att det är nödvändigt för alla att känna till lite mera om vad hela grejen går ut på. Då skulle man kanske kunna diskutera ämnet lite bredare än bara "men Sofie dom kör ju bara runt och runt."  Men nej, det gör dom ju bara inte :)

5. Jag skulle byta nationalsång. Jag har hittat den ultimata sången som skulle passa perfekt som Finlands nationalsång. Det enda som man skulle behöva ändra på i sången är orden "Swedish Country Town" till "Finnish country town" som kommer genast i början på låten. Annars tycker jag att både orden och emlodin skulle passa perfekt för den finska mentaliteten.Inget illa mot Vårt Land, men hallå man vill väl att det ska svänga lite! Låten heter Friday Night at the Drive-in Bingo.
 


Usch nu kommer jag inte på mera att ändra på :( Endera så är allting ganska bra redan i Finland eller så kanske redan tanken på mej som president är så osannolik att jag bara inte hittar på mera. Men jag skulle i alla fall försöka mitt bästa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0