Veckoslutet

Hjälp vilket veckoslut, håller på att somna så måste nog gå och sova snart. Var och hjälpte pappa på båtmässan på drumsö, det var sådär passligt tråkigt hehe :) Men många fina båtar var där. Efter det åkte jag direkt till Sandra och vi blandade lite drinkar, sen kom Anna också dit det var jätte kul att äntligen få prata av sej lite, det är ibland så skönt att bara sitta och tala med sina kompisar om allting...Sedan tog vi bussen in till centrum och så gick vi en ganska lång bit till Kaivohuone, det som försvårade vägen dit var att jag hade en hemsk hicka hela vägen :D den ville bara inte sluta men som tur gick det ändå förbi, man blir ju helt slut i magmusklerna av att hicka hela tiden...

Sedan när vi kom fram så gick vi ut på terassen, det är en helt härlig terass med värmelampor så man behöver inte frysa alls. Men där var rätt mycket folk och inget bord ledigt, men sedan satt där ett gäng killar som sa att vi kunde sitta med dom för där fanns platser lediga. Och fast vi aldrig hade träffats förut så hängde vi med dem till slutet av kvällen det var jätte roligt faktist att träffa nya människor ibland. Fast sedan skulle vi ju hem och sova, jag skulle åka till Sandra och sova så vi gick in till järnvägsstationen och det tog en hel evighet av många orsaker men som tur hann vi med en nattbuss så att vi inte behövde ställa oss i taxikön för den var väldigt lång. Vi åt ännu lite smörgåsar sen gick vi och lade oss. Idag på morgonen tog jag genast bussen till Borgå så att jag skulle hinna hem till formulan, men jag somnade typ på varv 2. jaja det gick ändå inte så bra, kimi blev tredje men vad spelar det för roll när han har skaffat så långt hår varför klipper han sig inte? Sedan åkte vi med Malin till Amarillo och åt god mat, det behöver man efter att man har varit ute hela natten.


Sandra och jag dricker goda drinkar med smultron och lingon :)                       Jag hittade en båt på båtmässan som jag skulle kunna tänka mej att köpa. Undrar om den skulle rymmas i Borgå å? Knappast :(

På bilden dricker Sandra och jag våra goda lingon och smultron drinkar.. Den där båten tänkte jag att jag skulle ta med mej hem från båtmässan fast den nog inte hörde till utställningen, den var där bara på en vanlig kryssning..men ganska fin var den, skulle den månne rymmas i Haikko Fjärd och Borgå å? Den skulle nog tyvärr vara lite svår att förvara nånstans tror jag..:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0